woensdag 31 oktober 2007

Symbaloo: Start met vinden!

Hoe houd je overzicht in de brij van favoriete sites, weblogs, RSS-feeds enz, enz. Naast Del.icio.us, Startpagina en iGoogle is afgelopen maandag Symbaloo gelanceerd. Met deze site kun je een persoonlijk bureaublad op internet maken. Naast een lokale variant is het tevens mogelijk een bureaublad aan te maken dat vanaf elke plaats ter wereld toegankelijk is. Volgens de bedenkers van Symbaloo zijn de gebruikers nauw betrokken bij de ontwikkeling van de site.

Symbaloo kan het best beschreven worden als een verzameling kleurrijke blokjes. De kleurige matrix biedt een overzichtelijke indeling in verschillende categorieën websites. Hieronder ook veelgebruikte diensten en is er een aparte overzichtspagina beschikbaar waarop het nieuws wordt gepresenteerd.

Via een ‘drag and drop’ functionaliteit kunnen blokjes heel makkelijk worden toegevoegd, verplaatst of verwijderd. Het ontwerp en de interface zorgen voor een nieuwe manier van navigeren op het web. (Via DutchCowboys)

zondag 28 oktober 2007

Patrick Watson

Klopt, dit heeft heeft weinig (eigenlijk helemaal niets) met media te maken, maar omdat ie zo mooi is en omdat het zondag is: gaat luisteren!!

dinsdag 23 oktober 2007

Thieme GrafiMedia groep koopt Kobalt


Toch wel verrassend! Wordt vervolgd...

maandag 22 oktober 2007

A Few Good Ceative Men

De legendarische scene uit de film A Few Good Men, met o.a. Tom Cruise en Jack Nicholson in de hoofdrollen. Is erg creatief veranderd met een aantal geweldige quotes: "We write ads or people die, it’s that simple" en "I want a bigger logo! You can't handle a bigger logo!". Het filmpje dat al begin september op YouTube te vinden was, is deze week massaal door vele marketingblogs overgenomen. Was het filmpje vorige week nog maar 13.388 keer bekeken, inmiddels is dat aantal opgelopen naar meer dan 120.000 views (via Marketingfacts).

donderdag 18 oktober 2007

Mentos activeert doelgroep met gepersonaliseerde verpakking

Ik kwam op Young Marketing een leuke brand activation van Mentos tegen.
Op Mentos.nl kan je momenteel een etiket maken met een eigen foto en tekst. Binnen twee weken ontvang je dan je favoriete Mentos-smaak met persoonlijke verpakking toegestuurd. Mentos wil de doelgroep (15-25-jarigen) een tool in handen geven om conversaties te starten over de bijzondere verpakking en het merk Mentos. De campagne is ontwikkeld door Icemedia, specialist in brand activation en word of mouth. Het bureau heeft al een case study over de campagne online staan.

dinsdag 9 oktober 2007

Disney adverteert op bananen

Disney heeft een origineel én passend umfeld gevonden om The Jungle Book-dvd te promoten. Op de ovale stickertjes op bananen blijkt een hele boodschap te passen. Leuke samenwerking met Del Monte. In de bijbehorende wedstrijd kan je onder andere een jaarvoorraad bananen winnen. [Via YoungMarketing]

donderdag 4 oktober 2007

Ontwerp je eigen Senseo


Wie wil dat nou niet...een SENSEO die helemaal past bij je eigen stijl...omdat je hem zelf hebt ontworpen. Philips lanceert dan ook de samen met DE de SENSEO Design Contest. Ontwerp je eigen SENSEO.

Het idee is dat mensen op de site een eigen SENSEO Koffiezetter ontwerpen, eventueel met behulp van een ontwerp sjabloon. Er zijn twee prijzen; de Hoofdprijs en een Publieksprijs. De Hoofdprijs is dat jouw SENSEO ontwerp exclusief wordt geproduceerd. De bekende Nederlandse ontwerper Tord Boontje zal het mooiste ontwerp selecteren. Daarnaast mag het publiek een stem uitbrengen op de ontwerpen. De makers van de drie meest gekozen ontwerpen krijgen een exclusieve Tord Boontje lamp 'Midsummer Light'.

Philips en DE spelen hiermee in op de Co-creation trend en ben benieuwd in hoeverre dit relevant blijkt voor de consument. Ik mag me tegenwoordig met de mediastrategie van Douwe Egberts bemoeien dus hoop een kijkje in de keuken te krijgen in de creativiteit van de koffiedrinker!

maandag 1 oktober 2007

Nieuwe Dove viral

Het filmpje laat zien hoe we dagelijks gebombardeerd worden met honderden - zo niet duizenden - geretoucheerde foto's en afbeeldingen van 'schoonheden'. Die afbeeldingen kunnen van invloed zijn op hoe wij ons lichaam en onszelf zien, aldus Dove. Het Unilevermerk wil via de campagne voor echte schoonheid meisjes en vrouwen helpen om op een positieve manier naar hun lichaam te kijken en eindigt met de zin: "Praat met je dochter voordat de beautywereld dit doet."